Woot woot 1st entry!

Wednesday, August 06, 2014DearestDeasha

Hola, cómo estás?
Moshi-moshi
Annyeonghaseyo
Assalamualaikum

Halo y'all!!

Lamanya tak menulis. Pasaipa? Pasai nak menulis 1st entry ni punyalah payah. Aku ni jenis banyak fikir nak menaip apa dalam kepala, bila nak terjemah ke dalam bentuk tulisan asyik tak jadi. Last-last aku jadi malas.

Idea nak menulis balik belog ni dah lama. In fact tiap-tiap hari pon rasa nak menulis. Tapi aku MALAS. Pasai aku dok fikir house-style la, design la, macam-macam la. Semua mesti nak tersusun rapi, perfect, last-last semua tinggal dalam kepala je. Takpun aku buat separuh jalan pastu aku tinggal gitu sebab mula-mula memang hot-hot chicken shit. Penah jugak aku menulis novel (kerjasama dengan kawan). Tu je la yang habis ditulis. Yang lain; novel, cerpen, artikel, belog.. semua jadi habuk berdebu.

Enough bebelan makjah. #kembaliseriustau. Inspirasi belog ini didapati daripada pseudonym yang aku selalu/dah lama guna kat dunia maya ni a.k.a deasha. 'Dea' asalnya Dealova. Ya, memang lagu dealova tu. 'Sha' pulak... erm... nama seseorang yang aku tak penah jumpa. Maka secara randomnya tergabung kedua-dua elemen ini lalu jadilah deasha.

Niat dah lama kan. Tadi sambil-sambil berkerja aku pon menggoogle nama random yang aku boleh gabung dengan deasha. Pastu terinspirasilah deardeasha. Ade jugak aku mengusha domain, tapi mengenangkan baru lepas raya ni duit habis, kita KIV dulu plan itu.

Begitulah alkisahnya. Tak menarik pon kan. Kbai.

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Contact Form